Navigation

Generalforsamling:
2010 Referat
Dagsorden GF 2010
Formandens Beretning 2010
UU - Beretning 2010

Stævner:

Ungdom - Ama'r Open
Sams Open 2010
2009 Resultatliste
2010 Resultatliste

AmagerMesterskab

Klubmesterskab
Program 2010

Copenhagen Veteran Open
Invitation DK 2010 (*.doc)
Invitation GB 2010 (*.doc)
Einladung DE 2010 (*doc)
Tilmelding (*.doc)
Entry form (*doc)
Deltagerliste (Participants)
Program 2010

Klubben:
Ungdomstræning

Ældrebordtennis:
BT-blad

Amager BTK's Hold:

Links:
ØBTU
DBTU
Rating (Amager)
Klubbens hold - Infosport
Aktuelle kampe - Infosport

Besøgende
Gæster online: 2
Ingen brugere online

Antal brugere: 70
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: kuchak

Debatemner
Nyeste emne
Klubmesterskab
Prøve-træning.
Grevestævnet !
En tur i Hollænderha...
Amager 3 mod Solrød ...
Mest aktive emner
Spgsm. om konting... [4]
Klubmesterskab [3]
2. div i uge 9 [3]
Kildeskovens fald... [2]
Gulvet!!! [2]

Se indlæg
Amager bordtennisklub | Cafeen | Ordet er frit
Forfatter Miraklet på Amager
abel
Brugere

Antal indlæg: 3
Bopæl: amager
Lagt på d. 07.12.2007 08:19:01
Maes har tvunget mig til at skrive et referat fra gårdsdagens mageløse bordtennisdrama, så det vil jeg nu gøre.

Vi (Amager 3) skulle torsdag d. 6/12 møde Greve 2 hjemme i egen hule. Vores sæson har, som folk måske har hørt, ikke været synderlig fantastisk. Peter har spillet rigtig godt, og har holdt hovedet højt og kæmpet det bedste han nogensinde har gjort. Det har ført til nogle rigtig gode resultater, og Peter har været klart 1. mand, med den fantastiske score: 10 ud af 24.

Jakob har også gennemgået et god udvikling, og specielt hans baghåndsspil er blevet bedre. Desuden har er hans "hoved" også blevet væsentlig bedre. Jakob har også vundet nogle gode kampe, bla. slog han Mao fra Kbh. BTK, hvilket man må sige er en god skalp.

Søren har været lidt svingende. Han har spillet nogle gode kampe - og tabt nogle lidt dumme kampe. Men generalt har Søren gennemgået en stor udvikling fra sidste sæson, og det pejer fremad.

Og nå ja, så er der undertegnede. Jeg tror jeg ville kunne skrive 3-4 A4 sider omkring mine enestående bedrifter i denne sæson. Mit spil har løftet sig til et magisk niveau... Men jeg tror jeg nøjes med at skrive min kampscore for de første 4 holdkampe: 0 ud af 12.

Nå, men til gårdsdagens kamp valgte Greve at stille i en meget svækket udgave, hvilket gav håb til at holdet, og undertegnede, kunne få den 1. sejr.

Søren lagde ud med at vinde over deres 4. mand sikkert 3-0. Der var ingen slinger i valsen i den kamp, og Søren var klart bedre end sin modstander.
Derefter tabte Jakob meget ærgeligt 12-10 i 5. sæt til deres 2. mand. dette var ekstremt bittert, specielt taget i betragtning af, at Jakob havde en høj bold ved 10-10, som han desværre missede.

Så skulle undertegnede i spil, og det skulle blive en grim oplevelse. Jeg spillede vel nok en af de dårligste kampe i år - og det siger ikke så lidt! Jeg taber 11-7 i 5 sæt til deres 3. mand, som jeg ellers burde slå 3-0 med venstre hånd og bind for øjnene...

Peter spiller en rigtig god kamp, men taber desværre 12-10 i 5 sæt, efter at have været foran 10-8 imod deres 1. mand.

Jakob, Peter og Søren vinder alle deres næste kampe 3-0, imens undertegnede spiller en ok kamp, men alligevel taber 3-0 til deres 1. mand.

Så kom doublerne, og på trods af at undertegnedes singelspil ikke har været fascinerende, så har Peter og jeg været fænomenale i doublerne, og har kun tabt 1 double. Jakob og Søren har ikke været ligeså gode - eller heldige om man vil, og har ikke vundet særlig mange doubler. Idag vinder undertegnede og Peter sikkert 3-1 imod deres 2 dårligste. Imens Søren og Jakob taber 3-1.

Stillingen før de sidste 4 kampe var altså 5-5. Hvilken spænding!

Efter doublen viser jeg min fantastiske mentale evner, og hiver en sikker 3-0 sejr hjem imod deres dårligste. Årets 1. sejr!!!

Jakob taber til deres 1. mand 3-1, i en kamp, hvor Jakob ikke rigtig kommer igang, og bliver derfor lidt for passiv.

Nu var stillingen 6-6 og Søren og Peter skulle nu afgøre om afgører om vi skal have vores første point eller ej. Der var altså maksimalt pres på.

De valgte at teste vores tålmodighed ved begge at komme bagud 1-0 i sæt. Men så vidste Peter, med god hjælp fra strategen Hannibal aka. undertegnede, hvad han kunne og vendte 0-1 til 3-1.

NU var der spænding på. Søren var bagud 2-0 imod deres 3. mand, som han på papiret burde slå 3-0. Nervøsiteten prægede Søren i de første 2 sæt, men så viste Søren "Iceman" Terkelsen sin kølighed. Og vandt let og elegant 12-10 i 3. sæt.
4 sæt blev vundet ligeså let 11-9, og de skulle ud i et 5 og afgørende sæt.

Sveden dryppede ned fra Icemans pande - som den altid gør - og koncentration lyste ud fra hans øjne. Modstanderen forsøgte at psyke Iceman, men det hjalp overhovedet ikke. Fokusen var i højsæde og Søren kom foran 10-4. Og havde derved matchbold.
Modstanderen kastede bolden 16 cm op i luften og servede en side/underskruet baghåndsserv diagonalt ned til Sørens fohånd. Iceman looper diagonalt, modstanderen blokker lige op, Søren presser diagonalt med baghånden, og Greve spilleren smider bolden udover bordet! Sejren er kommet! Miraklet på Amager! Søren er dagens helt!

Mvh

Abel
Send privat besked
Forfatter RE: Miraklet på Amager!!! (der er ikke et øje tørt)
Terkelsen
Brugere

Antal indlæg: 2
Lagt på d. 07.12.2007 11:26:09
Det er vanskeligt at få armene ned på en ellers gråtrist fredag formiddag- dagen efter den vilde overraskelse i bordtennisklubben. Abel- som du så smukt beskriver vores nervepirrende kampindsats igår hersker der ingen tvivl om at det undertippede Østdanmarks serie hold- oprykkerne- langsomt men sikkert er ved at komme ind i kampen! Ok- vi har lang vej og næste kamp mod Kildeskoven bliver nok ikke en "walk in the park" men hvorfor ikke dvæle et øjeblik over en herlig holdindsats, masser af support fra klubbben- og ikke mindst et rygklap til os fire spillere!!! Godt gået drenge!! Så ka' vi lære det!

/Terkelsen
Redigeret af Terkelsen d. 07.12.2007 11:26:57
Send privat besked
Forfatter RE: Miraklet på Amager
maes
Brugere

Antal indlæg: 26
Lagt på d. 07.12.2007 13:34:09
Et stort tillykke til 3. holdet.

Jeg ved hvor meget I har trænet og kæmpet for at få point på kontoen i en meget svær række, så det er fuldt fortjent at det lykkes.

I formåede simplethen at være ugens bedste Amager Elitehold, idet både 1. holdet og 3. holdet formåede at tabe denne uge.

Jeg regner med, at I nu er i form og for alvor ruller jer ud. smiley

Stort tillykke til Skæve Peter, Spejderen, Iceman og især til Hannibal med hans første single sejr og med at han formåede at trække de 3 elefanter over bjerget smiley.

Maes

ps. Jeg ser frem til flere referater.
Send privat besked
Spring til debat:

Indlogning
Brugernavn

Kodeord

Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.

Begivenheder
MaTiOnToFr
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Næste 30 dage
- Ingen

Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

Kent_K
08.09.2010
P. gr. a. den stærkt reducerede nyhedsværdi er alle replikker nu slettet. Men jeg opfordrer naturligvis til, at alle brugere prøver faciliteten af. Go' sæson! Web-master.